Zajęcia projektowe – Organizacja czasu wolnego

KALIKA TEŻ CZŁOWIEK

Organizacja  czasu wolnego- rozwijanie zainteresowań

Miesiąc maj   w Stowarzyszeniu Nasza Ostoja to czas intensywnej pracy przygotowania  harmonogramu  pracy  zajęć  w ramach projektu : „Kalika też Człowiek”. Tymczasem  pani Krystyna  zorganizowała spotkanie  gier planszowych. Tym razem  królowały scrabble. Zajęcia odbywać się będą cyklicznie w wtorki o godz.11.00 w siedzibie Stowarzyszenia przy ulicy Spółdzielczej. Chętni proszeni są o wpisanie się na listę lub kontakt telefoniczny do koordynatora projektu .Po pierwsze, gry planszowe są doskonałą formą rozrywki i sposobem na oderwanie się od codziennych problemów.


Jakie umiejętności można rozwijać, grając w gry planszowe?

Gry planszowe są również doskonałym narzędziem do rozwoju umiejętności społecznych, strategicznych i kognitywnych. W zależności od rodzaju gry, można skupić się na rozwijaniu konkretnych umiejętności.

Umiejętności społeczne

Gry planszowe umożliwiają rozwijanie umiejętności społecznych, takich jak empatia, umiejętność komunikacji, negocjacji oraz rozwiązywania konfliktów. Gry planszowe, w których gracze muszą współpracować, np. w grach kooperacyjnych, rozwijają umiejętność pracy zespołowej i współpracy. Natomiast w grach, w których gracze rywalizują ze sobą, można doskonalić umiejętności negocjacji i skutecznego przekonywania.

Umiejętności strategiczne

Gry planszowe umożliwiają również rozwijanie umiejętności strategicznych. Gry strategiczne, wojenne czy z elementami ekonomicznymi wymagają od graczy skupienia się na długoterminowych celach i podejmowania strategicznych decyzji. Granie w takie gry pozwala na doskonalenie umiejętności analizowania sytuacji, podejmowania decyzji oraz przewidywania przyszłych działań.

Umiejętności kognitywne

Gry planszowe umożliwiają również rozwijanie umiejętności kognitywnych, takich jak myślenie abstrakcyjne, pamięć czy percepcja wzrokowa. Gry planszowe wymagają od graczy skupienia się na wielu aspektach gry jednocześnie, co rozwija umiejętność wielozadaniowości oraz szybkiego podejmowania decyzji.

Koordynator projektu

Agata Krzyżanowska